موفقیت راستین

موفقیت راستین

هر کس طریق راستی و درستی را انتخاب کند زودتر به مقصد می رسد تولستوی
موفقیت راستین

موفقیت راستین

هر کس طریق راستی و درستی را انتخاب کند زودتر به مقصد می رسد تولستوی

این طلب در تو گروگان خداست

  

  

براستی حقیقت ادمی چیست ایا چیزی جز  خواستنه؟

خیلی مهمه که ما بدونیم حقیقت بودنمون همون خواستنه و جز این خواستن هیچ چیز دیگه ای  نداریم

حضرت مولا چقدر زیبا در بخشی از دعای کمیل میفرمایند که لا املک الا الدعا تمام داشته من چیزی نیست جز خواستن بقول تنیسون شاعر انگلیسی   

من خود چیستم؟ کودکی که در شب گریه می کند کودکی که در تاریکی برای نور گریه می کند و هیچ زبانی جز گریه ندارد.

پس بودن ما عین خواستنه یعنی ما هرکاری رو حتا هر فکریرو برای این انجام میدیم که به خواسته ای برسیم

 و درواقع نفس یا خواستن نه تنها چیز بدی نیست بلکه حقیقت وجود ماست منتها چیزی رو که ما گناه مینامیم اینه که خواستن ما با قابلیت بدست اوردنمون تناسب نداشته باشه

ما باید یادمون باشه که هیچ چیز در عالم وجود ارزشش به اندازه راستی و درستی و گوهر الهی انسان نیست همون گوهری که فرشتگان در مقابل

عظمتش تعظیم کردن همون گوهری که خداوند خطاب به اون میگه  همه چیز رو برای تو افریدم و تو را برای خودم

گوهری که قدر و قیمت اون از نهایت بهترینها یعنی بهشت هم بیشتره.

در واقع هر صفت خوب و هر صفت بدی که در وجود انسان هست منشاش خواستنه منتها گناه انسان به خواستنش نیست به کم خواستنشه.

 هر گناهی ناشی از کم خواستن ما و نشناختن گوهر الهیمونه 

و مارو در اون دنیا مجازات میکنن نه بخاطر اینکه زیاد خواستیم و طمع کردیم بلکه بخاطر اینکه کم خواستیم و طمع نکردیم  و چیزهای بزرگ نخواستیم میکل انژ میگه تراژدی بزرگ زندگی در این نیست که ما چیزهای بزرگی بخواهیم و انها را بدست نیاوریم بلکه تراژدی بزرگ زندگی این است که  ما چیز های کوچکی بخواهیم و انهارا بدست بیاوریم. 

یکی از بزرگترین راز های موفقیت اینه که ما هر چیزی رو دقیقا هر چیزی رو که بخواهیم میتوانیم بدست بیاوریم چون خداوند اشرف مخلوقاتش و جانشینش رو بگونه ای افریده که نمی تونه چیزی رو که قابلیت بدست اوردنش رو نداره بخواد  

 درواقع خواستن یک چیز طلبکار شدن از خدا برای رسیدن به اونه 

 

بقول مولانا 

این طلب در تو گروگان خداست  

زانکه هر طالب به مطلوبی سزاست  

 

 بزرگترین راز موفقیت راستین انسان های بزرگ اینه که به خوبی این بزرگترین حقیقت در باره زندگی رو میدونن که خواستن یک چیز مساوی است با قابلیت بدست اوردن ان و همیشه بهترین ها رو میخوان و تمام کائنات دست به دست هم میدن و در خدمت اون به عنوان خلیفه خداوند قرار میگیرند و اون رو به خواسته اش از راههایی که ما معجزه مینامیم میرسونن این همون قانون جاذبه یا رازیه که این روزها همه ازش صحبت میکنن.

 

 

نظرات 34 + ارسال نظر

سلام دوست عزیز. من اولین باری هست که به وبلاگ شما سر می زنم. .مطلب خیلی قشنگ بود خیلی
ممنون می شم شما هم به وبلاگ من سری بزنید

سعید عزیز این نظر لطف شماست.

مرسی که اومدی . من وب شما رو تو لینکام اضافه می کنم.

خلیل عزیزم چقدر زیبا شرح میدی...ممنونم که حبرم کردی...چه جالب بودن ما عین خواستنه...

محمد خوبم ممنون که اومدی.

مرسی برادر خوبم که امروز دوبار به خواهرت سر زدی و دلشو شاد کردی. امید بهترین خوبی ها رو برای تو و اون دل پر از مهرت دارم. امیدوارم واسه همیشه با غم قهر باشی. برادر خوبم ولی هنوز واسه سر پا شدنم خیلی زوده. من زیاد نیست از کسی که بیشتر از خودم دوستش داشتم دور افتادم. تا به خودم بیام طول میکشه. ولی سعی خودمو می کنم.

دختر دریا 1388/05/08 ساعت 18:18

سلاااام...
وبلاااااگ خیلی خیلی قشنگی دارید..
وهمینطور که دوستان گفتند خیلی خوب توضیح میدید..
تا دیداری ۲باره..
بااای

سلام
خوبی خلیل جان؟
مطلب جالبی را عنوان کرده بودین
و خیلی زیبا توضیح داده ب.دین
ممنون که خبرم کردین
منتظر حضور همیشگی شما
با مطالب جالبتون هستم
موفق باشید
خدانگهدار

سلام دوست عزیز. من شما رو لینک کردم. آپ کردم خوشحال می شم سری بزنی .مرسی

حسینی 1388/05/11 ساعت 04:25 http://hosaini.blogsky.com

برایتون آرزوی موفق یت می کنم

من هم برای شما ارزوی موفقیت میکنم دوست خوبم.

خلیل عزیزم سلام...پیشاپیش عیدت مبارک...منظرت هستم عزیزم

سلام خلیل جون ممنون که برای مطالب قشنگت دعوتم کردی خیلی رسا مینویسی به دل مینشیند .همیشه به من سر بزن /ضمنن ممنون از نظرت گلم/

خانم هاشمی فر ممنون که تشریف اوردین.

ونوس 1388/05/14 ساعت 01:24 http://trytowrite.blogsky.com

ما باید یادمون باشه که هیچ چیز در عالم وجود ارزشش به اندازه راستی و درستی و گوهر الهی انسان نیست...
ای کاش همه ما این مساله یادم ولی افسوس...
وبلاگ خوبی دارین تبریک میگم

این مهمترین چیزیه که یک انسان بزرگ باید بدونه و همه کسانی که خبر از بزرگی و عظمت مقام انسان اوردن که ما بنا به مراتبشون بهشون نبی میگیم این حقیقت رو یاد اوری کردن
خانم ونوس این راهیه که تمام انسانهای دانا و خرد مند عالم انتخاب کردن...

سلام.
[گل]"والضحی" وصف روی نکویش
هم ز"واللیل"موی او مقصود
صورتش آیینهء خدای نما
سیرتش سیرت خدای ودود[گل]
پرده برداشت چون ز رخسارش
دل خلقی ز حسن خویش ربود
گشت طالع مهی کنون که بر او
از خدا و خلایق است درود[گل]
مقدم صاحب الزمان امروز
بادبر جمله دوستان مسعود
قدمش بر همه مبارک باد
حق نگهدار او زچشم حسود[گل][گل][گل]
میلاد مهدی موعود را به شما و خانواده محترمتان و ملت عزیز ایران تبریک می‌گویم. [لبخند][گل]

ممنون دوست خوبم من هم این اعیاد بزرگ رو به شما و خانواده

مهترمتون و همه انسانهای ازاده دنیا تبریک میگم.

تبسم 1388/05/14 ساعت 12:42

ممنون که اومدی
راست گفتی وبت جالبه البته سیو کردم سر حوصله بخونم بازم بیا

سیما 1388/05/14 ساعت 15:43 http://stripped.blogsky.com

سلام ... به روزم و منتظر ... چه خوب نوشتی که مجازات میشویم برای ان که کم خواستیم و طمع نکردیم.

مطلبات توپ بود

مرسی از حضورتون.

تبسم 1388/05/16 ساعت 10:53

شرمنده اومدم نظراتونو تایید کنم یهو پاک شد میشه یه بار دیگه همون نظر را که درباره‌ی انتظار آقا بود بنویسید؟
مرسی
راستی بنده جوونم هنوز مونده تا جوون دل هرچند جوون هم باید جوون دل باشه

نگید زود دختر خاله شد ها ولی با تبادل لینک موافقید؟ خبرم کنید راستی به من مربوط نیست ولی اگه اون عکس اولی رو حذف کنید بهتره به محتویات وبتون نمیاد
بازم مرسی

مرسی از لطفی که به من دارید

من در اولین فرصت لینکتون میکنم

در مورد عکس هم چشم سعی میکنم عکس مناسبتری پیدا کنم

مموننم از توجهتون.

حسینی 1388/05/17 ساعت 05:14 http://hosaini.blogsky.com

سلام به خلیل جون گرامی!
من هم به شما وخانواده محترم تبریک عرض می کنم

من همین آدرسو لینک میکنم
با اجازه

راهی 1388/05/18 ساعت 13:33 http://rahro56.blogfa.com

گفته بودی میخواهیم یک گروه مطالعاتی در باره کتاب گفتگو با خدا تشکیل دهیم .

منم خیلی خوشحال می شم همراهی کنم. فقط بهم بگید چه باید کرد؟

راهی عزیز نحوه عضویت و برنامه های گروه رو در اسرع وقت برات ایمیل میکنم.

تبسم 1388/05/18 ساعت 13:47

سلام
معمولا دیر به دیر به روز می‌کنید؟

تبسم 1388/05/18 ساعت 13:48

راستی من این قالبتونو بیشتر پسندیدم تا اون یکی آخه خیلی دیر باز میشه وقتی هم که باز میشه کامل باز نشده

سلام داداشی. مدتیه که به نمیای خونه ی آبجی براش حرفای قشنگ قشنگ بزنی. با معرفت دلم برای نوشتن هات تنگ شده. یعنی همه داداشا اینقدر زود آبجیاشونو فراموش می کنن؟

سلام دوست عزیزم. خوبی؟
من موافقم عضو گروهتون باشم.
اپدیت کردم خوشحال می شم سر بزنی. مرسی.

سلام سعید عزیز مرسی از اینکه دعوت منو قبول کردی

تبسم 1388/05/18 ساعت 21:44

سلام
موافقم که عضو گروه باشم فقط یه کم بیشتر توضیح بدی ممنون میشم
من هیچی نمیدونم!

بی یار مجلس آرا مجلس صفا ندارد
خلیل عزیزم سلام
ممنونم که بهم سر زدی

سلام من تازه با سایتتون اشنا شدم واقعا عالی خدا قوت .

سعید 1390/03/04 ساعت 19:48 http://talar.ashgan.ir

سلام خلیل جان...
مصرع دوم بیتی که از مولانا گذاشتی، یه ایراد کوچولو داره، یه "هر" اضافه نوشتی:

زانکه هر طالب به مطلوبی سزاست

دیوونه ی همیشگی 1390/03/09 ساعت 13:14

.....

سارا 1390/03/24 ساعت 15:08

سلام! از خوندن مطلبتون طوری شاد شدم که دلم میخواست مثل سهراب بخونم
من چه سبزم امروز
وچه اندازه تنم هوشیار است
نکند اندوهی برسد از سر کوه...
دیدگاهتون برای زندگی قشنگه.باهاتون موافقم هر چند ترجیح میدم جور دیگه ای به داستان آفرینش و زندگیمون نگاه کنم.
شاد و سربلند باشید...

سلام...

ممنونم از محبت شما

زیبائی زندگی در اینه که میشه از زوایای بینهایتی بهش نگاه کرد

مرسی که تشریف اوردید

سلام
واقعا لذت بردم
بسیار زیبا و خوب
فقط یه سوالی دارم خدمتتون اگه ممکنه راهنماییم کنید
شما در کنار صفحتون با مارک فیسبوک آدرس فیستون رو قرار دادید من هم میخام اینکار را انجام بدم اما نمیدونم چطور اگه ممکنه برام پیام بفرستید
ممنون
sh_farzaneh_2005@yahoo.com

سلام ممنون
من قبلا به وبلاگ شما اومده بودم و از مطالب مفیدتون خیلی استفاده کردم ... مخصوصا کتابهای نیل دونالد والش که واقعا ازشون بهره بردم
خیلی ممنون

ممنون از شما دوست عزیز خیلی امید بخش بود

مهران 1399/04/27 ساعت 23:57

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد