موفقیت راستین

موفقیت راستین

هر کس طریق راستی و درستی را انتخاب کند زودتر به مقصد می رسد تولستوی
موفقیت راستین

موفقیت راستین

هر کس طریق راستی و درستی را انتخاب کند زودتر به مقصد می رسد تولستوی

یک داستان بینهایت زیبا






موسی مندلسون، پدر بزرگ آهنگساز معروف آلمانی، انسانی زشت و عجیب الخلقه بود قدّی بسیار کوتاه و قوزی بد شکل بر پشت داشت

موسی روزی در هامبورگ با تاجری آشنا شد که دختری بسیار دوست داشتنی و بینهایت زیبا به نام فرومتژه داشت
موسی در کمال ناامیدی عاشق آن دختر شد ولی فرمتژه از ظاهر و هیکل از شکل افتاده او منزجر بود
زمانی که قرار شد موسی به شهر خود بازگردد، آخرین شجاعتش را به کار گرفت تا به اتاق دختر برود و از آخرین فرصت برای گفتگو با او استفاده کند دختر حقیقتاً از زیبایی به فرشته ها شباهت داشت، ولی ابداً به او حتی نگاه هم نکرد و قلب موسی از اندوه به درد آمد موسی پس از آن که تلاش فراوان کرد تا صحبت کند، با شرمساری پرسید 
آیا می دانید که عقد ازدواج انسانها در آسمان بسته می شود؟
دختر در حالی که هنوز به کف اتاق نگاه می کرد بی اعتنا به او گفت بله، شما چه عقیده ای دارید؟
موسی گفت
من معتقدم که خداوند در لحظه تولد هر پسری مقرر می کند که او با کدام دختر ازدواج کند (و هر پسری در اولین لحظه ای که ان دختر را میبیند او را به یاد می اوردن انگار که سالیان سال است او را میشناسد)
هنگامی که من به دنیا آمدم، عروس آینده ام را به من نشان دادند، ولی خداوند به من گفت 
همسر تو گوژپشت خواهد بود .
درست همان جا و همان موقع من از ته دل فریاد برآوردم و گفتم
اوه خداوندا گوژپشت بودن برای یک زن فاجعه است لطفاً آن قوز را به من بده و هر چه زیبایی در وجود من است به او عطا کن .
فرومتژه سرش را بلند کرد و خیره به او نگریست و لرزه ای بر اندامش افتاد و چشمانش پر از اشک  شد .
میگویند او تا آخر عمر همسر فداکار موسی مندلسون بود




نظرات 39 + ارسال نظر
دل خاکـــــی 1389/02/29 ساعت 02:06

سلام...
خیلی جالب و زیبا بود...
اتفاق که زیاد افتاده ...اما خب...شما دعا کن من همون دیوونه قبل بشم...
گل...

سلام...

به امید خدا ...

گل...

سلام

به واقع - بی نهایت - زیبا بود...

برقرار باشید

در پناه حق

تبسم 1389/03/04 ساعت 21:45

سلام دیگه نمیاید ؟
از کلبه ی ما رنجیدی؟

[ بدون نام ] 1389/03/09 ساعت 11:26

سلام...
دیونه همیشه منتظر حضورتون هست...
گل...


گل

[ بدون نام ] 1389/03/12 ساعت 17:32

سلام...
دوبار نوشتم خطا داد نمیدونم ثبت شد یا نــــه...
دوباره مینویسم...
میدونم سرتون شلوغه...شرمنده اما اگه وقت کردین یه سر به وبلاگ من بزنین...
ممنونممم....
گل...

سلام...

چشم حتما خدمت میرسم.

گل...

سلام
خیلی داستان نکته دار و قشنگی بود ممنون که اون رو با ما شریک شدی

[ بدون نام ] 1389/03/26 ساعت 11:47

تشکر آقای خشرو بابت همه سایت زیبای شما

سهیلا 1389/03/27 ساعت 04:07 http://13622.blogfa.com/

با سلام و عرض ادب
خسته نباشی


والا خوب زرنگ بوده این موسی مندلسون خوب خدا بدن زیبایی بهش نداده ولی در عوض زبان شیرینی بهش داده که نازیبایشو جبران کرده

دوست عزیزم
سلام
آهنگ "اساطیری" و بسیارزیبایی روی وبلاگت گذاشتی... خیلی زیباست.وبا کیفیت مطالب وبلاگت هماهنگی داره.
امکانش هست اگر مایلی کد این موسیقی رو بهم بدی؟وآیا از نظرت اشکالی نداره اگر من هم این موسیقی رو روی وبلاگم بذارم؟؟(هرچند مدتهاست بدلیل مشغله هایی... نتونستم به روزش کنم...)

دل خاکـــــی 1389/04/03 ساعت 12:26

سلام...
میلاد حضرت علی (ع) و روز ژدر پیشاپیش مبارک...
چرا اپ جدید نمیذارین؟؟؟
گل

فاطمه 1389/04/07 ساعت 01:17 http://yasi60.persianblog.ir

ما منتظر مطلب جدیدیم خبری نیست چرا؟

سلام...

چشم به زودی اگه خدا بخواد

ممنون از محبتتون.

مجید بهفر 1389/04/10 ساعت 17:20

خلیل جان واقعا عالی هستی
متشکرم از زحماتت
من بعضی از مطالبتو با اجازت روی وبسایتمون می ذارم
اوایل با ذکر نامت و آدرس وبت می ذاشتم
راضی باشی . ان شا الله که ثوابش بهت خواهد رسید
مرسی

سلام مجید جان

این نهایت لطف شما رو میرسونه ممنونم.

دل خاکی 1389/04/22 ساعت 18:47

سلام...
گل...

سلام...

ممنونم

گل.

خلیل جان می شه بژرسم کدوم شهری داداشی ؟
اگه خواستی ایمل من اینه .
دوست جدید نمی خوای ؟

majid6075@yahoo.com

سلام مجید جان...

من از اردبیل هستم

خوشحال میشم دوست خوبی مثل شما داشته باشم من ایدیتو اد کردم

ارزوی بهترینها رو برات دارم داداشی.

دل خاکــــــی 1389/05/10 ساعت 04:29

سلام...
کم لطف شدین یا ما کم سعادت؟؟؟!!!
نیستینااا
دیوونه نگران بشه...بد میشه ها...
گل...

زهرای برف و بارون 1389/05/18 ساعت 20:11

سلام داداشی
خوبی؟ ببخش این مدت نبودمو. علت موجهی براش دارم. مجید دیگه تو دنیای من نیست. تو دنیای هیچ کس نیست. اصلا تو این دنیا نیست که بخواد مال کسی باشه. آره داداشم. اگه می بینی ژیاماتو جواب نداده واسه اینه که نمیتونه جواب بده. خیلی وقته نیومدی سراغم وگرنه خودت متوجه می شدی. مجید ۷ اسفند پر کشید واسه همیشه. براش با اون قلب مهربونت دعا کن که آروم باشه.
دوستدارت آبجی زهرا

حسن 1389/05/21 ساعت 14:45 http://ganjinebook.blogfa.com

سلام بر تو ای همسفر...

ممنون خیلی جالب و بسیار دلنشین بود...
چرا آپدیت نمی کنید؟!

رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود
رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود

جدیداْ وبلاگی برای معرفی و دانلود ۱۰۰ کتاب برتر جهان از نگاه دکتر حسین الهی قمشه ای ایجاد کرده ام تا با شما همسفر باشم ...

دل خاکـــــــی 1389/05/21 ساعت 17:51

سلام...
تو این ماه عزیز...دعا برا دیوونه ها یادتون نره...
گل...

هستی 1389/05/22 ساعت 16:04 http://ghamangiz.blogsky.com

سلام داداشی

خیلی زیبا بود اندام ظاهری و زیبایی هیچ گاه مبنایی برای انتخاب نمیشه تنها عشق باطنی

سبز باشی و پیروز

سلام ...
داشتم تو کوچه پس کوچه های لکبه قدیمی قدم میزدم که رسیدم اینجا ...
التماس دعا...
(ستاره )

انگار توی حساب سرانگشتی ام یک روز،دو روز،یا بیشتر اشتباه کرده بودم!اما دارد می رساندم انگار!

همیشه آرام می آید و بی صدا،چشم که باز کنی می بینی باید وارد شوی،باید بروی حتی شاید قبل از اینکه رسیده باشی!اگر نرسیده بودی،خودش تو را می رساند...

برای او که فرقی نمی کند وقتی قرار است محبتش را بچشاند،اصلا برایش مهم نیست که هنوز...

خودش قول داده هوایت را داشته باشد،مثل ِ همیشه،ولی این بار بیشتر...

یک ماه هوایت را دارد که مبادا خطا کنی،مبادا کاری کنی که هرم سوزناکی،از ورای دلتنگی ات بالاتر برود و جایش را به مهربانی لطیف مهمانی اش بدهد...

به این فکر می کنم که هرچه آرام تر صدایش می کنم،مشتاق تر می شود و محکم تر دستم را می گیرد و بیشتر به حرفهایم گوش می کند،حتی روزهایی که ناسازگار می شوم و دلم از زمین و از زمان پر می شود و همه را سرش خالی می کنم

مثل وقتی معنی هیچ کدام از...را نمی فهمم و فقط از ترس اتفاقی که شاید فردا بیفتد قلبم می خواهد از گلویم بیاید بیرون و تا صبح پلک هایم روی هم نمی رود،مهربان تر از پدرم می شود برایم،ومهربانتر از مادرم...

دستش را می کشد روی سرم و آرامم می کند،حس اش می کنم هنوز هم شاید!
التماس دعا

خلیل جان سلام مزاحم همیشگی هستم مجید
عزیزم یک سئوال داشتم در مورد کتاب گفتگو با خدا
توی وبلاگ طرفداران آقای قمشه ای خوندم که شما در مورد نظر ایشون در مورد کتاب استاد قمشه ای پزسیده بودید و متاسفانه نتونستم که جواب رو پیدا کنم
چون نظر آقای قمشه ای هم به قول خودتون یک جور اتمام حجت هست برای من
من هم فعلا جلد اول کتاب رو به معرفی شما بزرگوار خوندم و واقعا واقعا نمی شه توصیف کرد که چقدر واسم مفید بود
دوست دارم شما که پیگیری کردید بدونم نظر استاد در مورد این کتاب چیه ؟ آیا ایشون هم عقاید نویسنده این کتاب رو قبول دارن و اصلا موافق این کتاب هستند یا نه ؟
چون واقعا کتاب بسیار خوبی بوده توی زندگیم
ممنونم به من همین جا جواب بدید . من سر می زنم دوست من
سپاسگزارم

سلام مجید عزیز...

در درون همه ما قطب نمائی وجود داره که همیشه میتونه به ما جهت درست رو نشون بده که کاری که انجام میدیم یا مطلبی که میخونیم درست هست یا نه هر چند درست و نادرست هم یک مفهوم قراردادی هست بقول مولانا
پس بد مطلق (و خوب مطلق) نباشد در جهان
بد به نسبت باشد این را هم بدان

مهمترین معیار تشخیص حقیقت برای ما بدیم همون هست که قران بزرگ هم اون رو بیان کرده که الا بذکر الله تطمئن القلوب وجود انسان تنها در مواجهه با حقیقت راستی و زیبائی به ارامش میرسه هر سخنی فکری یا رفتاری که موجب ارامش درونی انسان میشه بدون شک از جانب خداوند و نشانه مواجهه انسان با حقیقته
این یک اصل در الهیات تمام ادیان هست که ما هر کمالی رو در هر موردی رو با ید به اصلش که خداوند هست منسوب کنیم همه نویسنده گان و هنرمندان بزرگ در اوج افرینش هنری و ادبیشون خودشون رو یک مدیوم و واسطه میدونستن که حقیقت مطلق از طریق اونها عمل میکرده
نیل دونالد والش هم در کتاب گفتگو با خدا همچین عقیده ای رو داره که رو شن ترین و ساده ترین و زیباترین افکاری که به ذهن ما میرسه ار جانب خداوند هست.

کتابهای گفتگو با خدا در واقع چیزی نیست جز ندائی از درون خود ما که از زبان نیل دونالد والش میشنویم.

آرزوی بهترینها رو برات دارم مجید عزیز

[ بدون نام ] 1389/06/11 ساعت 15:25

سلام...
چرا نیستین؟؟!!!
یعنی دوستای وبلاگی..اهمیتی ندارن...که از حال خودتون خبری نمیدین!!؟؟؟:(
تو این شبا التماس دعا....
گل...

سلام ...

دوستانی مثل شما واقعا عزیز و قابل احترام هستند

ممنونم که جویای حال من بودید

محتاج دعا

گل...

سلام خلیل جان.
بعد مدتها وبلاگم رو آپ کردم خوشحال میشم سری بزنی.
قدرتمند و پیروز باشی.

سلام سعید عزیز و خانم زهزا...

چشم حتما خدمت میزسم

بازم تبریک میگم به هر دوی شما.

گل

دل خاکی 1389/07/03 ساعت 00:13

سلام...
چرا نیستین؟
یه خبر از سلامتیتون بدین؟؟؟
منتظرم...
گل...

گل...

سلام خلیل جان .
.وبلاگم رو آپدیت کردم خوشحال میشم سر یزنی و نظرت رو بگی.
قدرتمندو پیروز باشی.

جوان 1389/07/15 ساعت 15:51 http://hamzeh19.blogfs.com

عالی بود
ساده اما عمیق

یه سر بزن

ممنون از حضورتون چشم حتما خدمت میرسم.

ممنون :-)

گل

سلام،
بعد از یه وقفه ی طولانی، بالأخره وبلاگم رو به روز کردم!
با آرزوی پاییزی دل انگیز برای دوست عزیز.

سلام...

چشم حتما خدمت میرسم و استفاده میکنم از مطالب زیبای شما.

با ارزوی بهترینها برای شما خانم رونقی اقبال

دل خاکــــــی 1389/07/19 ساعت 00:37

سلام...
اقا خلیل پس شما کجاییــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــن؟؟؟!!!

گــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــل

دل خاکــــــی 1389/08/14 ساعت 18:46

سلام...
.
.
.
.
.
کجایین پس...
گل

دل خاکی 1389/09/04 ساعت 01:03

سلام....
عید تون مبارک....
هرچند نیستین...
گل

شرمنده محبتهای شما هستم بینهایت ممنونم از لطفتون

گل...


امام حسین(ع) : هر که خدا را ، آن‌گونه که سزاوار اوست ، بندگی کند ، خداوند بیش از آرزوها و کفایتش به او عطا کند...

امام حسین (ع): کسی‌ که‌ گرفتاری‌ و اندوه‌ مؤمنی را برطرف‌ کند و او را آسوده‌ کند، خداوند گرفتاری‌ و اندوه‌ دنیا و آخرت‌ را از او رفع‌ می‌کند...

امام حسین(ع) : همانا نیازهای مردم به شما از نعمت های خوب خداست. پس در برآوردن نیازهای آنان کوتاهی نکنید...

دل خاکــــــی 1389/10/05 ساعت 13:43

سلام...
یعنی امیدوارم باشم که دوباره پست جدید ببینم؟؟؟
بعد از مدت ها اومدین..
شما که خوشرو بودین...چی شد پس!!!
گل...

سلام...

بینهایت ممنونم از محبتتون

من سعی میکنم تنها از مطالبی که واقعا بهشون ایمان دارم و در زندگی خودم استفاده میکنم در این وبلاگ بنویسم

مهم این نیست که ما همیشه خوشرو باشیم مهم اینه که تمام واکنش هامون مناسب شرایطی باشه که در اون قرار داریم

بازم ممنون از لطف همیشگیتون

دل خاکـــــی 1389/10/10 ساعت 16:11

سلام....
خوبین؟؟؟
دعوتین....
گل...

سلام
دوست عزیز
از آشنایی با وبلاگ خوب و پربار شما بسیار خرسند شدم
من شما را با همان نام «موفقیت راستین» لینک می‌کنم
اگر شما هم تمایل داشتین مرا با نام زلف سخن لینک کنید ...

... 1389/10/14 ساعت 18:31

گل...

[ بدون نام ] 1389/10/22 ساعت 11:28

سلام...
خوبین؟؟؟نگین که بازم رفتین...دوباره چند ماه دیگه بیایین..:(
گل...

دل خاکــــــی 1389/10/29 ساعت 18:58

سلام....
صاحب خونه....کسی نیست؟؟؟
گل...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد