موفقیت راستین

موفقیت راستین

هر کس طریق راستی و درستی را انتخاب کند زودتر به مقصد می رسد تولستوی
موفقیت راستین

موفقیت راستین

هر کس طریق راستی و درستی را انتخاب کند زودتر به مقصد می رسد تولستوی

تمام احکام خدا و گفتار پیامبران در این دو حکم خلاصه میشود

 

 

   

 

 

 یکی از فریسی ها که از علمای دین بود پرسید استاد درمیان دستور های مذهبی کدامیک از همه مهمتر است؟ 

عیسی جواب داد خداوند را که خدای توست با تمام قلب جان و عقل خود دوست داشته باش این اولین و مهمترین دستور خداست دومین دستور مهم نیز مانند اولی است همسایه خود را دوست بدار به همان اندازه که خود را دوست میداری تمام احکام خدا و گفتار پیامبران در این دو حکم خلاصه میشود و اگر شما این دو را انجام دهید در واقع همه را انجام داده اید. 

 

انجیل  متی ۴۰ - ۳۳

  

البته منظور از این گفتار بی توجهی به سایر احکام خداوند نیست بلکه منظور این است که هدف افرینش عشق محبت و دوست داشتن بوده و

  پیامبران الهی با احکام و شریعتی از طرف خداوند فرستاده شدند تا به انسان این هدف بزرگ خلقتو یاداوری کنن

 اجرای تمام احکام خداوند باید موجب عشق انسان به نهایت خوبی یعنی خداوند و بنده گان و افریده گان خداوند بشه و اگر کسی

تمام احکام خداوند رو با تمام جزئیاتش و به بهترین نحو ممکن انجام بده اما این عبادت باعث نشه که عشق و محبتش نسبت به خدا و انسانها و سایر مخلوقات خداوند بیشتر بشه مثل اینه که هیچ عبادتی انجام نداده.

   

 به قول حافظ  

عشقت رسد به فریاد 

ور خود به سان حافظ قران ز بر بخوانی با چارده روایت

 

 

نظرات 11 + ارسال نظر

سلام.
مطلب زیبایی بود.



موفق باشید.

ممنونم مازیار عزیز امیدوارم شما هم موفق باشید.

محمد 1388/04/26 ساعت 12:38 http://mashreghi2.blogfa.com

سلام آقا خلیل
ممنون از لطفت
امیدوارم به همون موفقیت راستین برسی
خوشحالم کردی
. . .
شاد باشی(همیشه)

محمد عزیز ممنون از دوستی همیشگیت.

خلیل عزیزم سلام... ممنون از اینکه به وبم سر زدی...بله چیزایی که می نویسی حقیقت داره... ...خلیل خوبم خوشحال میشم در صورت تمایل با هم تبادل لینک کنیم...باقی برقرار باشی دوست شما: محمد

سلام آقا خلیل
عیدت مبارک من آپم منو با نظرات قشنگت سر افراز کن
منتظرم

سلام
ممنونم که سر زدی حرف قشنگی زدی به دلم خیلی نشست
اگه اینا با این کاراشون بهم میرسن حرفی نیست
اما....................
بیخیال بازم ممنونم از حضورت

فرشته مهر 1388/05/03 ساعت 01:29

خدایا !
من همه‌اش به این موضوع فکر می‌ کردم که مگر می‌شود آدم با خدا دوست شود ؟!
اما یاد حضرت ابراهیم افتادم که تو بهش گفته بودی خلیل .. و خلیل‌الله یعنی دوست خدا.
پس او دوستت بوده. اما او پیامبر بود ...شاید تو فقط با پیامبرها دوست می‌شوی.


اما یک آیه دیدم که ثابت می‌کند تو با همه دوست می‌شوی، با همه... می‌دانی کدام آیه را می‌گویم؟ سوره یونس آیه 62، آنجا که می‌گویی: «آگاه باشید، که دوستان خدا ترسی ندارند، و غمگین نمی‌شوند.»


یعنی تو می‌توانی یک عالم دوست داشته باشی. پس ما هم می‌توانیم دوستت باشیم.
این جوری خیلی خوب است. اصلا فوق‌العاده است.ممنون که اجازه دادی با تو دوست باشیم.

[گل]

محمد 1388/05/05 ساعت 00:53 http://mashreghi2.blogfa.com

سلام خلیل عزیز
عیدت مبارک . به برکت این اعیاد روزهای خوبی داشته باشید .

سلام
خوبی خلیل جان؟
ممنون از حضور شما
شما لطف دارین
آپ زیبایی بود
مطلب جالبی را عنوان کرده بودین
دستت درد نکنه
منتظر حضور همیشگی شما هستم
موفق باشید و سربلند در پناه مولا

ممنون به وبم سر زدید ما خدارو دوس داریم اونه که باید مارو دوس داشته باشه

خواهر خوبم ذات خداوند عین دوست داشتنه حتی خشمش هم از

جنس دوست داشتنه وقتیم میخان بنده های گناهکار وخطاکارشو تنبیه

کنه با عشق ازشون انتقام میگیره.

موفق و سربلند باشید.

محمد 1388/05/06 ساعت 11:30

می خواستم زندگی کنم ، راهم را بستند ستایش کردم ، گفتند خرافات است عاشق شدم ، گفتند دروغ است گریستم ، گفتند بهانه است خندیدم ، گفتند دیوانه است دنیا را نگه دارید ، می خواهم پیاده شوم ! دکتر علی شریعتی... خلیل خوبم سلام...من آپم منتظرت هستم عزیزم

وامق 1388/05/30 ساعت 08:30 http://vamegh-k.blogfa.com/

دوست بزرگوار - آقای خوش رو

نوشته هاتون رو خوندم
و منش فکری تون رو دنبال کردم

سپاسگزارم به من سر زده بودین
با بهترین آرزوها

وامق

مرسی از حضورتون.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد