موفقیت راستین

موفقیت راستین

هر کس طریق راستی و درستی را انتخاب کند زودتر به مقصد می رسد تولستوی
موفقیت راستین

موفقیت راستین

هر کس طریق راستی و درستی را انتخاب کند زودتر به مقصد می رسد تولستوی

یاد دوست

 

 

 

  هر زمان که از جور روزگار و رسوایی میان مردمان 
 
در گوشه ی تنهایی بر بینواییِ خود اشک می ریزم 
 
و گوش ِ ناشنوای آسمان را با فریادهای بی حاصل 
 
 خویش می آزارم 
 
و بر خود می نگرم و بر بخت بد خویش نفرین می 
 
 فرستم 
 
و آرزو میکنم که ای کاش چون آن دیگری بودم، 
 
که دلش از من امیدوارتر 
 
و قامتش موزون تر 
 
و دوستانش بیشتر است  
 
و ای کاش هنر این یک 
 
و شکوه و شوکت آن دیگری از آن من بود، 
 
و در این اوصاف چنان خود را محروم می بینم 
 
که حتی از آنچه بیشترین نصیب را برده ام 
 
کمترین خرسندی احساس نمی کنم. 
 
 اما در همین حال که خود را چنین خوار و حقیر  
 
می بینم از بختِ نیک، 
 
 حالی به یاد تو می افتم، 
 
 و آنگاه روح من 
 
همچون چکاوک سحر خیز 
 
بامدادان از خاک تیره اوج گرفته 
 
و بر دروازه ی بهشت سرود می خواند 
 
و با یاد عشقِ تو 
 
چنان دولتی به من دست می دهد 
 
که شأنِ سلطانی به چشمم خوار می آید 
 
و از سودای مقام خود با پادشاهان، عار دارم . 
 
 
ویلیام شکسپیر
غزل شماره 29 
 
 
نظرات 3 + ارسال نظر
آهو 1390/07/18 ساعت 16:15 http://www.ahoosadeh.blogfa.com

سلام بسیار جالب وآموزنده بود

آهو 1390/07/18 ساعت 16:19 http://www.ahoosadeh.blogfa.com

سلام به حدی جالب بود که با اجازه برای اینکه همیشه به خودم شکر گذاری نسبت به داشته های خود را یادآوری کنم در سایت خود استفاده کردم امیدوارم موفق وژیروز باشید

فاطمه 1390/09/19 ساعت 16:17

خیلی زیبا بود ازتون ممنونم که متن هایی رو تو سایتتون میزارید که خیلی بهمون انرژی میده . بازم ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد